Oldalak

2011. június 23.

Molyok ellen

A levendulát már az ókori görögök és rómaiak is kedvelték tisztító tulajdonságáért és illatáért. Szárított virágja rovarűző, leginkább molyok ellen szokták használni. Gyógyászati célra is használják. Levendulaolajat magam is teszek olykor-olykor a fürdővízhez cseppentve. Valóban hatásos kimerültség ellen, illóolajai ellazítanak, felfrissítenek!  Mivel édesanyám kertjében tucatszám virágzik, szedtem is néhány csokorral.

Ezt a nem mindennapi, kedves kis levendulacsokrot gyermekkoromban is sokszor elkészítettem.
Páratlan számú levendula virágot szedek, leszedegetem a leveleit, csokorba kötöm selyem szalaggal.


A szárakat visszahajtogatom, óvatosan nehogy megtörjenek.
Az egyik selyemszalag szálat kívülre vezetem, másikat lefelé a virágok irányába.


A szalagot fel- le fűzögetem rézsútosan a levendula szárai közt.

 

Amikor a virágok aljáig érek,  a levendula szárai körül megkötöm masnira a szalagot.

 

A levendulavirágok szépen megszáradnak, nem potyognak le.
Molyok ellen gyapjú közé teszem :)


Nincsenek megjegyzések: